שילוב תאורה בתקרת גבס

המדריך המלא

גבס הוא חומר נוח מאוד לעיצוב, ומאפשר שילוב במגוון רחב של אלמנטים. אחד האלמנטים הללו הוא תאורה, והוא משתלב נהדר בתקרה עשויה גבס. קיים מגוון רחב של דרכים לשילוב תאורה בתקרת גבס, והצוות המקצועי שלנו התכנס כדי לספק לכם כמה רעיונות.


היתרונות של תקרת גבס

שימוש בתקרת גבס מספק יתרונות רבים. כך למשל, היא מאפשרת להסתיר תשתיות אך בכל זאת  להגיע אליהן בקלות במידת הצורך, ומהווה פתרון נהדר להתקנת מערכת מיזוג מרכזית לדוגמא. הודות לגמישות העבודה עם הגבס, תקרת גבס מהווה גם מצע מצוין לשילובי תאורה שונים אך כשאר חושבים על דרכים לשילוב תאורה בתקרת גבס חייבים לקחת בחשבון את הסוגים השונים של תקרות הגבס. קיימים סוגים שונים של תקרות גבס וחשוב להכיר אותם כדי להבין איזה סוג תאורה מתאים לכל סוג תקרה. שני הסוגים העיקריים של תקרות גבס הם תקרות קבועות ותקרות פריקות, והן מתחלקות גם לתתי סוגים.


תקרות גבס תלויות לשילוב ספוטים

תקרות גבס תלויות נראות כהמשך ישיר של התקרה המקורית של הבית וכאשר רוצים לשלב תאורה בתקרה מסוג זה בדרך כלל משתמשים בספוטים. אפשרות העיצוב הטובה ביותר עבור תקרה שכזו היא תאורה שקועה, כלומר השקעה של הספוטים בתוך קיר הגבס, כך שנראה כאילו הם חלק אינטגרלי מהתקרה. שילוב שכזה יוצר מראה נקי ואלגנטי של המנורה והתקרה. בחירת הספוטים צריכה להיעשות מתוך התחשבות בטעמכם האישי אך לא פחות חשוב – הפונקציונליות של התאורה. כלומר, התאורה צריכה להיות יעילה וחסכונית. הפתרון המקובל והמומלץ כיום, הוא שימוש בנורות לד בגוון לבן או צהוב שמעבר להפקת אור נעים לעין, הם חסכוניים במיוחד ובעלי אורך חיים גבוה מאוד.


תקרות
גבס צפות לתאורה נסתרת

תקרות גבס צפות כשמן כן הן ונראה כאילו הן צפות בחלל החדר. תקרות גבס צפות בנויות על התקרה הקיימת ללא חיבור בקצוות, כך שנוצרת תחושת הציפה באוויר. החלל שנוצר בין התקרה המקורית לתקרה הצפה מהווה מקום מצוין להסתרת תאורה כך שנראה כאילו האור יוצא ישירות מן התקרה. בעזרת שימוש בתאורה נסתרת, ובשל הסתרת  גוף התאורה עצמו, נוצר אפקט של תאורה רכה יותר ונמנע סנוור מהסתכלות ישירה אל המנורה כיוון שאפשרות זו אינה קיימת למעשה. 


שילוב
תאורה בתקרות גבס פריקות

תקרות פריקות עשויות לוחות גבס קטנים, כמו מגשים, המורכבים על התקרה וניתנים לפירוק בעת הצורך. שילוב תאורה בתקרות גבס פריקות ייעשה בתוך אריחי הגבס או ביניהם. שילוב התאורה כחלק מאריחי הגבס בתקרה הפריקה תהיה מורכבת יותר, אך גם תיצור מראה הרמוני יותר לעומת  שילוב גופי התאורה בין האריחים, שתהיה פשוטה יותר ברמה הטכנית מצד אחד, אך גם המראה שיתקבל יהיה פשוט יותר.


איך
עושים את זה?

שילוב תאורה בתקרת גבס חייב להיעשות על ידי איש מקצוע המתמחה בגבס ועל ידי חשמלאי מקצועי, כדי להשיג תוצאה שתהיה בטוחה לשימוש מצד אחד ואסתטית מצד שני. התקנת תאורה בתקרת גבס, מכל סוג שלא יהיה, כוללת עבודות משולבות של גבס וחשמל ולכן העבודה חייבת להיעשות במקביל ותוך שיתוף פעולה בין החשמלאי לאיש הגבס. לכן מומלץ למצוא אנשי מקצוע המסוגלים לעבוד יחד בצורה הרמונית או פשוט למצוא קבלן גבס שמעסיק חשמלאי וכך להימנע מניהול של מספר אנשים במקביל מאחר שקבלן הגבס יעשה זאת בעצמו.

Instagram-image
LUMINATOR
Instagram-image
TWICE
Instagram-image
FOLLOW ME