הכנת תשתיות לפני שמתקינים תאורה בבית או בעסק

בין אם מדובר בתאורה מרכזית ובין אם מדובר בתאורה משלימה, יש לוודא כי קיימת תאורה מספקת. לפני שניתן לגשת בפועל לתהליך התקנת התאורה, יש ליצור את התשתית המתאימה.

סוגים של תאורה

תאורה הינה של גנרי לכמה סוגים של אמצעי תאורה. תאורה יכולה להיות מותקנת הן בשטח סגור (תאורת פנים) והן בשטח פתוח (תאורת חוץ). יש גופי תאורה אשר אינם דורשים התקנה מיוחדת, בעיקר מנורות שולחן המשמשות לצורך יצירת תאורה משלימה. במקרים אלו כל הנדרש הוא לחבר את שקע המנורה לחשמל, ולא נדרשת כאן הכנה של תשתית מיוחדת. כמובן שחשוב לשים לב כי השקע הקיים תקין ולא חשוף, דבר העשוי לגרום להתחשמלות. גופים אחרים, המתחברים לקירות או לתקרה דורשים יצירת תשתית לפני שלב ההתקנה.

מה נדרש לצורך התקנת תאורה מקצועית

על מנת שניתן יהיה להתקין תאורה בדירות, בתים פרטיים או משרדים ועסקים, יש להכין תשתית מתאימה לפני ביצוע העבודה. הכנה זו דורשת מקצועיות וידע רב הן במישור הניהולי והן במישור המקצועי פרקטי. במישור הניהולי התקנת תשתית לתאורה מחייבת תאום מול גופים רבים: משטרה, עירייה, חברות כבלים, וקבלנים נוספים במישור המקצועי הכנה זו דורשת מעורבות של חשמלאי מוסמך בעל רישיון.

שלבי התקנת תאורה לצרכים פרטיים או עסקיים

על מנת להתקין גוף תאורה יש צורך ביצירת שני סוגים של חיבורים. חיבור אחד נעשה מול הרשת החשמלית והשני בין גוף התאורה לקיר או לתקרה, בהתאם למקום בו הוא מותקן. לפני שמתחילים בתהליך יש צורך בניתוק זרם החשמל. יש לבצע את הניתוק באופן מלא ולא להסתפק בכיבוי המתג. לאחר מכן יש לבצע סימון של המיקום המיועד להתקנה, לצורך קדיחה בקיר או בתקרה. יש לתכנן את מיקום הסימון כך שלא תיווצר פגיעה בצינור החשמל. לאחר קידוח החורים יש להכניס דיבלים ולחבר את חוטי החשמל לגוף התאורה. מרבית גופי התאורה מצריכים חיבור של שני חוטים. בשלב הסופי של להצמיד את גוף התאורה לקיר או לתקרה, ולוודא שהחוטים נסתרים תחת גוף התאורה ולא נשארים גלויים.

גופי תאורה נסתרים

סוג אחר של תאורה הינו תאורה המותקנת באופן נסתר, בתוך תקרה אקוסטית או תקרת גבס. לרוב התקנה זו תעשה עם ההתקנה של התקרה ולא לאחריה. התקנה זו דורשת מקצועיות רבה, ומומלץ לבצע אותה רק באמצעות חשמלאי מיומן ומוסמך. יש חשיבות גדולה בהיכרות מקצועית עם החומרים שבתוכם מתוכננת להיות מותקנת התאורה, והתנהלות חובבנית עשויה לגרום לנזק משמעותי.

התקנת ספוטים

סוג נוסף של גופי תאורה הם ספוטים. ספוטים יכולים להיות מותקנים בצורה נסתרת או גלויה, ולעיתים יש צורך בשנאי חיצוני לצורך התקנתם.

Instagram-image
LEDTUBE
Instagram-image
ATMAN
Instagram-image
MIRACOLO