תאורה – מרכיב מרכזי בעת תכנון אדריכלי

בתהליך עיצוב ותכנון הבית, נראה כי הדבר שהוא בעל השפעה רבה על החלל הוא – התאורה. כיום, לאור השכלולים והפיתוחים החדשניים בשוק, נראה כי ניתן ללכת לאיבוד מרוב ההיצע הרב, לכן אנשים רבים נעזרים בשירותיהם של אדריכלים ומעצבי תאורה אשר מכירים את כל סוגי התאורה הקיימים בשוק ויוכלו להתאים לכם לכל חדר ולכל חלל את התאורה המתאימה. חשוב להבין, כי לתאורה יש משמעות רבה בעת עיצוב הבית והיא זאת שיכולה להאיר לכם בצבעים מתאימים את הריהוט היוקרתי שרכשתם ובכלל לתת הרגשה נעימה וחמימה בחלל.

למה כל כך חשוב לשלב תאורה נכונה בחלל?

בעידן בו עיצוב הבית הוא עניין של חשיבה מעמיקה, בחירת תאורה הוא חלק מרכזי בה מכמה סיבות: דבר ראשון, חשוב שתדעו כי בחירת תאורה גרועה לבית או למשרד, יכולה לגרום לעייפות יתר בקרב השוהים בחלל, יכולה לגרום לכאבי ראש, לקשיים בריכוז, לחוסר סבלנות ועוד. מעבר לכך, כאשר מדובר במשרדים או מפעלים, ישנה חשיבות רבה יותר לבחירת תאורה נכונה, שהרי היא יכולה להשפיע על תפוקת העובדים. במקרים אלו, זוויות פיזור האור בחלל מאוד חשובות ועליהן להשיג ההארה אופטימלית ונכונה. ככל שהמטרה או החלל קטן יותר כך יש להאיר אותו יותר.

שני סוגי תאורה מרכזיים שניתן למצוא בעולם התאורה:

תאורת פנים – הינה תאורה פונקציונאלית אשר מספקת את צרכי האנשים השוהים בתוך חללים או מבנים והיא חייבת להתאים בקפידה לצרכי העובדים או השוהים בחלל ולאותה עבודה שהם מבצעים. כאשר מדובר בתאורה לבית פרטי, גם אז יש לייחס חשיבות לסוג התאורה ולסוג העבודה המתבצעת בחלל כמו לדוגמא – תאורה נכונה בחדר עבודה, או תאורה רומנטית ורכב החדר השינה, לעומת זאת תאורה חזקה יותר באזור המטבח ופינת האוכל וכך הלאה.

תאורה דקורטיבית – תאורה זאת, מיועדת בעיקר לעיצוב חלל הכולל ולהשלמת אוירה באופן כללי. את התאורה הדקורטיבית ניתן למצוא בחללים גדולים כמו – בסלון בבית פרטי, באולמות גדולים, בחלל משרד פתוחים, בדנים ועוד. למעשה תאורה זאת משלימה את התאורה המרכזית ונותנת לה טאצ'ים נוספים.

נכתב על ידי סרג' בן דוד עיצוב בתים .

Instagram-image
LAMPARA
Instagram-image
NUIT
Instagram-image
BUDS