עיצוב תאורה בבית

בכל פעם שאנחנו רוצים לעצב את הבית וזה לא משנה אם אנחנו מתכוונים לצבוע קיר בודד בסלון בצבע מאיר פנים, לשפץ רק את חדר האמבטיה או לשבור את כל הבית ולבנות אותו מההתחלה – חשוב לבצע תכנון מקדים. למה? כי כשמתכננים מראש לאט-לאט מבינים שגם צריך לדעת מה בדיוק אנחנו רוצים לעשות וזאת, בכדי שנדע כמה כסף לתקצב לנושא וגם בכדי שנוכל להעריך את משך הזמן שהשיפוץ ייקח לנו. בדומה, גם בנושאים של עיצוב בלבד, כדאי לחשוב מראש מה רוצים לעשות ומה רוצים להשיג. בואו ניקח לדוגמה את נושא עיצוב התאורה בבית.

איך לבחור את התאורה לבית?

על מה צריך לחשוב כשרוצים לבחור עיצוב תאורה לבית? קודם כל, בדומה לכל דבר אחר שקשור לשינוי בבית – עלינו להגדיר את התקציב המקסימלי שלנו לנושא. כמובן שלא צריך לנצלו במלואו, אבל חשוב לקבוע מסגרת שאותה אנחנו יודעים שאל לנו לעבור – ותאמינו לנו, בכל שיפוץ או חידוש בבית לא קשה בכלל לחרוג מהתקציב ואתם בוודאי מעדיפים להימנע מכך. דבר שני, אנחנו צריכים להגדיר מהן המטרות שאנחנו רוצים להשיג בכל חדר בבית – אם אור גדול ומזמין בסלון, אור מרגיע יותר בחדר הילדים ואור בוהק בחדר האמבטיה – אם נגדיר מטרות, יהיה לנו יותר קל לבחור את גופי התאורה שמתאימים לנו.

אור צהוב או אור לבן?

בעוד שלאור הצהוב יש ותק ארוך שנמתח לאורך שנים בשימוש ביתי, האור הלבן הוא עוד צעיר, אבל כבר יש לא מעט דעות לגביו. יש אנשים שטוענים שהוא גורם לכאבי ראש נוראיים, בטענה שהוא בוהק מידי ויש שדווקא טוענים שהוא מספק אור שמאפשר למשל, לקרוא בו ביתר נוחות כיוון שהוא איננו עמום בהשוואה לזה הצהוב. אז איך מחליטים? קודם כל, אם האור הלבן הוא בוהק עבורכם מידי, תמיד תוכלו לבחור בעוצמה חלשה יותר של נורה ובכך ליהנות מאורו הבהיר. באופן כללי נעדיף אור לבן אך לא עוצמתי מידי בחדר העבודה, אור צהוב חמים ונעים לחדרי המגורים – כמו חדר ההורים וחדר הילדים ואור לבן ורב לסלון, בעיקר אם מדובר בחלל גדול.

חולמים על בית מואר ונעים? תנו לאדריכלי החלומות לעזור לכם

אם אתם לא מצליחים להחליט איזה גוף תאורה או סוג נורה מתאים לחדר כזה או אחר, אתם מוזמנים להיעזר במומחים בתחום – אדריכלי החלומות יעזרו לכם עם מגוון רעיונות לעיצוב הבית! בתכנית אדריכלי החלומות תחשפו לאינספור רעיונות בתחום העיצוב הביתי – מאלמנטים קלאסיים ועד לרעיונות חדשים ומלהיבים. אז בואו לצפות גם אתם בתכנית  אדריכלי החלומות והמדריך לבניית בית של ערוץ החיים הטובים – כי כשהבית מאובזר כמו שאנחנו אוהבים ובאופן שמתאים לצרכים שלנו ושל בני המשפחה שמתגוררים בבית – החיים באמת הרבה יותר טובים.

Instagram-image
CABOCHE
Instagram-image
LES DOUBLES DE GRAS
Instagram-image
TRIPLA SUSPENSION